Lobby

Velkommen til digitalt kurs!

Velkommen til HLF Rehabilitering digitalt!

Hvis dette er ditt første besøk i våre digitale møterom, kan du skrolle ned for å lese litt om hvordan møterommet fungerer, få svar på ofte stilte spørsmål, og se løsninger på vanlige tekniske problemer.

Viktig informasjon

Vi ser at du bruker mobil. Din brukeropplevelse vil være noe begrenset. Benytt heller nettbrett eller PC/Mac hvis mulig for å få best mulig utbytte av kurset.

Kursdetaljer

[kursnavn]

Kurskode:

[kode]

Kursleder:

[Navn Etternavn]

Skriftlig brukerveiledning

Når du kommer inn i møtet havner du først i et venterom:

  1. Det vil dukke opp en dialogboks der du skal tillate (eller ikke) at nettleseren og vår nettside kan bruke din kamera og mikrofon.
  2. Skriv inn ditt navn. Fornavn holder.
  3. Velg kameraet og mikrofonen du vil bruke
    • Du kan teste kameraet og mikrofonen i venterommet
  4. Trykk Bli med i møtet for å gå videre til selve møtet

Det kan hende vi låser rommet noen ganger. Det betyr at nye deltakere må manuelt slippes inn av oss. Du må da «banke på»; vi får beskjed om at du venter i venterommet og slipper deg inn fortløpende så lenge vi ser at du står på vår deltakerliste.

OBS: Hvis du har kamera på når du banker på, kan vi se deg – akkurat som med fysiske dørklokker med kamera!

Møterommet vårt består av tre faner som du enkelt kan bytte mellom ved å trykke på de. Fanene ligger plassert øverst i møterommet:

  1. Møterom
    • Her foregår selve kurset. Det er her du vil se foredragsholdere
  2. Filmer
    • Hvis foredragsholder ber deg se en film, kan du finne filmen du skal se i denne fanen.
  3. Hjelp
    • Hvis det oppstår problemer hos deg, kan du sjekke denne fanen for hjelp til å løse problemet ditt uten at det forstyrrer andre i møtet.

Ofte stilte spørsmål og vanlige problemstillinger

Ja – hvis du ikke allerede har blitt tilsendt kopi av presentasjonene vil de bli sendt til deg i etterkant.

Det kan være fire grunner til det:

  1. Du har ikke gitt nettleseren tillatelse til å bruke kamera og mikrofon. Last inn møtet på nytt, og velg Tillat i dialogboksen som dukker opp om å gi tillatelse for vår nettside til å bruke din kamera og mikrofon
  2. Kameraet og/eller mikrofonen du har valgt benyttes allerede i en annen app. Lukk andre apper som potensielt benytter seg av kamera og mikrofon (f.eks. Discord eller Skype o.l.) og last inn møtet på nytt.
  3. Du har åpnet møtet inne i en virtuell maskin, f.eks. via Citrix, som ikke har tilgang til ditt kamera og mikrofon. Åpne alltid møtet utenfor Citrix o.l.
  4. Kamera og/eller mikrofon på din enhet virker simpelthen ikke. Bytt til annet kamera/mikrofon hvis du har det tilgjengelig.

PC:

  • Trykk på  F11
  • På noen PC-er må du holde inne Fn og deretter trykke F11 

 

Mac:

Trykk på den grønne knappen i nettleservinduet øverst til venstre.

 

Nettbrett og mobil:

Fullskjermmodus er dessverre ikke tilgjengelige på mobile enheter.

Det er fordi møtet (denne nettsiden) er i fullskjermmodus allerede. Å bytte mellom å ha møtet i fullskjermmodus og filmer i fullskjermmodus går dessverre ikke automatisk grunnet tekniske begrensninger.

Gjør følgende for å ordne dette:

PC:

  • Gå ut av fullskjermmodus ved å trykke på F11
  • På noen PC-er må du holde inne Fn og deretter trykke F11 

 

Mac:

Trykk på den grønne knappen i nettleservinduet øverst til venstre.

Det er mest sannsynlig fordi nettleseren din blokkerer popup-vinduer. Sørg for at din nettleser tillater popups.

Hvis du ikke får til å tillate popups, kan du i selve møterommet gå til fanen Hjelp og få hjelp til å motta undertekster på annet vis. Du kan også eventuelt forsøke å bytte til en annen nettleser

Klar for å bli med?

Vi anvender informasjonskapsler ("cookies") for å gi deg en behagelig brukeropplevelse.